Techniky

kresba ceruzkou
 
Ceruzka je najrozšírenejším kresebným nástrojom.. Je tvorená grafitom vypáleným spoločne s ílom do tenkých prútov zasadených do dvoch zlisovaných drevených matríc .
Drevo sa vyberá podľa tvrdosti , vône a farby . Najčastejšie sa používajú rôzne druhy cédrov . Aby grafit zanechával lepšiu stopu , je premasťovanie lojom . Pre výraznejšiu čerň pri mäkších tuh sú zase pridávané sadze .
Ceruzky sa vyrábajú v rôznych tvrdostiach . Táto škála je definovaná písmenami H , F a B od najtvrdšej po najmäkšie .
Podobne ako u pasteliek je iu práca s ceruzkou niekoľko postupov ako vybudovať kresbu s rôznym účinkom . Dojem priestoru v kresbe vzniká správnym použitím kontrastov medzi čiernou a bielou .
Ilúzia objemu potom vyplynie z citlivého použitia stupňov šedí alebo môže byť vyjadrený aj čisto lineárne . Ako rôznymi spôsobmi šrafovanie , tak exaktnosť vykonanej linky .
Jedným z dôležitých kritérií pre kvalitný výsledok je tiež správne zvolenie charakteru papiera a vždy dobre orezaný nástroj .
 
Pastelky - kresba
 
Aj pastelky sú umeleckým nástrojom . Nanášajú sa na papier a postupom práce sa blíži ku kresbe ceruzkou . Jednotlivé farby tuh je možné na papieri ľubovoľne prekrývať a vytvárať tak nové tóny .
Farebné línie môžeme rozotierať či premazávať a tuhu pasteliek je tiež možné rozdrviť v farebný prach a ten potom nanášať prstami .
Vyrábajú sa aj vodou roztierateľné akvarelové pastelky . Rôzne použitie rozdielnych techník umožňuje širokú škálu výrazových prostriedkov, ktorých kombináciou a vyváženým a citlivým užitím sa skúsený kresliar líši od laika .
Kresba pastelkou sa fixuje lakom proti zotretiu či sprášení podobne ako napríklad kresba ceruzkou alebo uhľom .
 Tu pripájam prácu ktorú som robil suchým pastelom na čierny kartón. 
Suchý pastel anonymous
 
maľovanie akrylom
 
Je jednou z maliarskych techník , ktoré vznikli až v 2. polovici 20. storočia . Je stálofarebný a po zaschnutí vodeodolný . Výsledok môže byť podobný olejomaľbe .
Farby však jasnejšie a ostrejšie . Jednou z výhod maľby akrylovými farbami je ich rýchle zasychanie . Nie je teda tak časovo náročná ako olejomaľba a pre jednotlivé fázy maľby nemusí maliar čakať , než vrstva zaschne .
U oleja sa môže podľa sily vrstvy čakať aj niekoľko rokov . Obe techniky majú úplne odlišný postup a spôsob vykonania .
Akrylom je možné maľovať takmer na všetky povrchy .
Obraz je možné čistiť navlhčenou handričkou ( mydlovou vodou ) .
 
digitálna kresba
 
Jedná sa o vôbec najmladší techniku ​​. Predstavuje najslobodnejšia a nejeditovatelnější techniku ​​zo všetkých . V súčasnej dobe sa teší vzrastajúcej obľube a získava si svoje miesto aj na poli klasických výtvarných techník .
Digitálny maľba nie je Haptická technikou , výsledná práca vzniká vo virtuálnom prostredí . Počítačová maľba umožňuje výtvarníkovy nekonečnú slobodu - je možné dosiahnuť veľmi realistických výsledkov či napodobniť akúkoľvek z klasických techník alebo docieliť úplne originálneho a svojbytného výsledku .
Výstup potom môže byť vytlačený na textíliu , ako potlač predmetu , na maliarske plátno či najrôznejšie papiere , samolepky atp . a to v neobmedzenom množstve .
 
Akvarel - maľba
 
Je pomerne náročná technika , pri ktorej sa na vlhčený či suchý papier kladú transparentné škvrny a ich prekrývaním vznikajú tóny a valéry farieb . Akvarel je zložitou technikou preto , že u neho neexistuje spôsob korekcie .
Maliar musí miesta s bielou farbou striktne vynechávať a starostlivo budovať maľbu od tých najsvetlejších častí k tým najtmavším . Akvarel je najstaršou technikou maľby vôbec .
Výsledná maľba nie je vodeodolná . Na priamom slnku časom bledne . ( Obraz je teda vhodné zaskliť a umiestniť mimo priame slnko ) .